Ej utlöst försändelse

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till Zooariet så debiteras en avgift om 250kr för att täcka Zooariets kostnader för transport och administration.

Skador vid transport

Om en vara från Zooariet skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören dock senast inom 5 dagar.

Kontakta via detta formulär gärna:

Ditt meddelande har skickats
Ett fel uppstod, meddelandet skickades inte.

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varans art förutsätter detta. Varan får dock ej vara använd förutom detta.

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Zooariet, förslagsvis via e-post via formulär nedan för erhållande av ett RN. Returfrakten bekostas av konsumenten. För att åberopa sin ångerrätt ska kunden kontakta Zooariet för att erhålla ett RN och returadress.

Vid produkter som är specialtillverkade eller specialbestälda för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Återbetalning

Vid ångerrätt eller reklamation där kund ej begär ny vara så återbetalar Zooariet ordersumman inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits till Zooariet.